Celoškolní projekty

Celoškolní projekt „Já, ty, my oni“

Obsah projektu pro 1. - 2. ročník
Obsah projektu pro 1. - 2. ročník (404 zobrazení)
Datum: 11. 5. 2012
Velikost: 38 KB – pdf
Obsah a časové rozvržení projektu pro 6. - 9. ročníku
Obsah a časové rozvržení projektu pro 6. - 9. ročníku (300 zobrazení)
Datum: 11. 5. 2012
Velikost: 26 KB – pdf

Osobnostní a sociální výchova

Projekt „Já, ty, my, oni“:

  • 1. + 2. ročník – „Co dokážeš?“ (celodenní plnění různých úkolů, které umožní dětem definovat, co dokáží a co ne)
  • 3. ročník – „Co vím o sobě?“( co o sobě vím a co ne)
  • 4. ročník – „Co vím o druhých?“ (co vím o své třídě, o svých spolužácích)
  • 8. ročník – „Naše volby“ (volební programy, volby)

Toto průřezové téma se též prolíná těmito předměty:

  • anglickým jazykem, českým jazykem, rétorikou, tělesnou výchovou, výchovou k občanství a výchovou ke zdraví

Výchova demokratického občana

Projekt „Já, ty, my, oni“:

  • 8. ročník – „Naše volby“ (volební programy, volby)
  • 9. ročník – „Demokracie jako protiváha diktatury“

Část je zahrnuta do vytvoření a práce žákovského parlamentu.

Toto průřezové téma se též prolíná těmito předměty:

  • výchova k občanství

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Projekt „Já, ty, my, oni“:

  • 5. ročník – „Evropa nás zajímá“ (naši sousedé, rodinné příběhy a zážitky z cest po Evropě, život dětí v evropských zemích)
  • 6. ročník – „Evropa a svět“ (porovnání kultur, problémů a životní úrovně)
  • 7. ročník – „ Objevujeme Evropu“ (životní styl a vzdělávání mladých Evropanů)

Toto průřezové téma se též prolíná těmito předměty:

  • výchova k občanství a zeměpis

 

Celoškolní projekt „Voda“

Projekt „Voda“ v 1. – 5. ročníku:

  • 1. ročník – „Co plave a co se potápí“ 
  • 2. ročník – „Co se ve vodě rozpustí a co ne“
  • 3. ročník – „Řeka“ (návštěva čističky a fermentační stanice)
  • 4. ročník – „Rybník“  (návštěva havlovických sádek)
  • 5. ročník – „Moře“

Projekt „Voda“ v 6. – 9. ročníku:

6. ročník (žáci rozděleni do tří skupin):

  •  1. skupina – k čemu potřebujeme vodu, co se stane, když voda nebude
  •  2. skupina – anketa „Jak šetřím či plýtvám vodou“
  •  3. skupina – měření objemu kapky vody, kolik vody proteče za noc při kapajícím kohoutku

7. ročník (žáci rozděleni do tří skupin):

  •  1. skupina – zdroje vody pro naše město, úprava na pitnou vodu
  •  2. skupina – čistírna odpadních vod v našem městě
  •  3. skupina – povodně v historii našeho města

8. ročník:

  •  zpracování referátů na téma „Koloběh vody v přírodě“
  •  nebezpečí na horách, laviny (jak se chovat v lavině), úbytek ledovců
  •  voda v našem těle

9. ročník:

  •  extrémy počasí
  •  pitná voda a její zásoby
  •  zpracování referátů s ekologickou tématikou

 

 

Aktualizace: 7. 5. 2015 21:09