8. B

Domácí úkoly – 8. B

DatumPředmětTémaZadal(a)Termín
2.4.AjRegistrujte se do nové appky na procvičování slovíček. Návod najdete v dom. úkolech pro 8.AŽď
1.4.PřírodopisDoplň do sešitu (co je červeně - nepiš!) chybějící látku z těchto dvou témat: 3. Oběhová soustava a 4. Mízní soustava. Na konci si projdi opakovací otázky na zkoušení. Podle uvedených stran si přečti látku z učebnice a doplň úkoly do pracovního sešitu.Beránek (v případě nutnosti: beranek@zsbcupice.cz)do pátku 17.4.2020
31.3.CHTest k vypracování ZDEPudo pátku 3.4.
31.3.CHKoncovky oxidů
CH_4_Oxidy-přiřazování ox.čísla_8.B
Pudo úterý 7.4.
31.3.MaTest k vypracování ZDEPudo pátku 3.4.
31.3.MaNásobení mnohočlenů PRACOVNÍ LIST ZDEPudo úterý 7.4.
30.3.NjSOUTĚŽ O JEDNIČKU PRO ČTYŘI NEJRYCHLEJŠÍ:
V zadání práce z 23.3. jste měli odkaz na poslech písničky. Napište mi na můj e-mail:
1) čtyři slovíčka, která byla v textu (ne jména)
2) česku stručně (jedna věta) o čem si myslíte, že písnička byla
3) co znamená slovíčko Ohrwurm
Kfco nejrychleji 🙂
30.3.Nj1) Opravené pracovní listy vám postupně chodí do e-mailových schránek. Pokud ode mne během příštích pár dní žádný komentář nedostanete, znamená to, že váš úkol ke mě nedorazil.
2) Opravte si práce ve svých školních sešitech:
str. 43/cv. 1 (tabulka):
Andrea - Österreich - Wien - Telefonieren, Kaffee, trinken mit Freundinnen, Musik, Singen
Tobias - die Schweiz - Bern - Snowboarden, Wandern mit Freunden
Leon - Deutschland - Berlin - Schwimmen, Skateboarden
Issa - Lichtenstein - Vaduz - Skypen, Chatten, Computer

str. 45/cv. 6a: der Hund, der Kuli, der Bleistift, der Pinsel, die Brille, das Buch, die Alpen, die Tasche

3) Do slovníčků si přepište slovíčka 4. lekce, první sloupec (od der Tag po klingeln) ze str. 54 v PS. Slovíčka se prosím učte, používejte aplikaci Word Trainer Fraus.
4) Do školních sešitů si opište zápis, který najdete v odkazu. Napište datum, nadpis a pak zápis.
5) Do školních sešitů vypracujte cvičení z učebnice, vždy napište datum, stránku a cvičení:
str. 47/ cv. s obrázky - pod sebe napište písmena A až H a k nim správný čas, poslech najdete v i-učebnici
str. 48/ cv. 1b (napište pod sebe čísla 1 až 6 a ke každému správný text), cv. 1c, cv. 3a)
str. 49/ cv. 3b, 4, 5, 6 a, b - všechna cvičení písemně podle vzoru
6) Vypracujte cvičení v pracovním sešitě:
celé str. 44 a 45 - poslech je v i-pracovním sešitě
7) Nedělejte vše najednou, práci si rozvrhněte, průběžně se učte slovíčka.
Pokud vám nebudou jasné časové údaje, můžeme to probrat přes Skype. Pokud budete mít zájem, domluvte se spolu a pověřte někoho spolehlivého, ať mi napíše, abychom se mohli domluvit.
Kf_UHRZEIT_E4_8.r.
Kfdo úterý 7.4.
30. 3.AjKrásné slunečné pondělí všem 🙂 posílám procvičování na tento týden STUDY4-8.r Žďdle pokynů v příloze
29. 3.ČjSouvětí podřadná (opakování)
- str. 97
- uč. 99/2a,b (doplnit čárky a provést rozbor souvětí, určit vše, co umíme)
- uč 104/8 (neopisovat, věty očíslovat a udělat vzorec souvětí, určit vše, co umíme)
Stále opakuj druhy vět vedlejších, větné členy a literární pojmy.
Stiborována po 6. 4.
29.3.SOUTĚŽ O JEDNIČKU, KTEROU ZÍSKAJÍ PRVNÍ ČTYŘI ÚSPĚŠNÍ ŘEŠITELÉ:
Vaším úkolem je odhalit 5 jmen osobností spojených s českých národním obrozením a jejich děl a vytvořit správné dvojice. Svá řešení mi pošlete e-mailem (např. Josef Dobrovský: Dějiny české řeči a literatury)
a) dáma, od jejíhož narození letos uplynulo 200 let
b) zbavovat prádlo v čisté vodě zbytků nečistot a pracích prostředků mínus L
c) síťovitá textilie a dvě křestní jména
d) mladý muž (německy), který slaví svátek 19.3.
e) pán z tisícikoruny
f) Tschechisch- deutsches Wörterbuch
g) květen (archaicky)
h) naše historie na území ČR kromě Slezska do roku, kdy na český trůn nastoupili Habsburkové
i) nespoutaná patronka horníků
j) hráč na lidový hudební nástroj s měchy pocházející z jihočeského města
Kfco nejrychleji 🙂
29.3.Vypracujte níže uvedené úkoly.
Kdo může, bude pracovat ve Wordu, dokument pojmenuje PŘÍJMENÍ_JMÉNO_6.4._OBROZENÍ a pošle na moji e-mailovou adresu.
Kdo ve Wordu pracovat nemůže, bude psát přímo do e-mailu - prosím přehledně - a pošle na můj e-mail.
1) Najděte na internetu, kdo byli brusiči českého jazyka, tento pojem vysvětlete a napiště několik slov, která vytvořili. Potom si na brusiče zahrajte i vy a vymyslete tři svá vlastní slova, kterými nahradíte nějaká dnes v češtině běžně používaná slova cizího původu. Napište i slovo, které váš výtvor nahrazuje, např. můj výtvor: pěsťoboj - box.
2) Na wikipedii vyhledejte po deseti důležitých informacích o životě a díle K.H. Borovského a F. Palackého, tj. ke každému deset. Vybírejte opravdu důležité a podstatné informace (žitotní data, původ, vzdělání, kariéra, významná díla, angažovanost v politice...). Potom napište alespoň šest vět, ve kterých životy obou pánů porovnáte.
3) Napište krátké hodnocení (cca 8 vět souvislého textu) celého národního obrození (zda bylo dosaženo všech cílů, zda vůbec mělo význam a jaký, co se povedlo nebo nepovedlo).

Pokud byste měli nějaký problém, napište mi e-mail.
Kfdo pondělí 6.4.
27.3.AjVyhodnocení dnešního testu z Moodle máte na svých mailechŽď
25.3.CHDalší významné oxidy, na novou stránku v sešitě:
CH_3_Další významné oxidy_8.B
Pu30.3.
25.3AjTEST Moodle "At the doctor´s"
Pokyny k vyplnění testu
Žďpátek 27.3. do 12:00
25.3.MaŘešení sčítání a odčítání mnohočlenů: M_3_Sčítání mnohočlenů_8.B -řešeníPudo 30.3.
24.3.MaZadané cvičení k odeslání slouží k vašemu hodnocení, zašlete mi vaše kontakty na messenger Jitka Pulkrábková učitelka případně na školní e-mail. Vše slouží k vašemu hodnocení.Pudle pokynů
24.3.MaCvičení k odeslání - hodnota výrazu dle odkazu: https://1url.cz/8ziHXPu27.3.
24.3.MaSčítání a odčítání mnohočlenů - úkol č,3
M_3_Sčítání mnohočlenů_8.B
Pudo 30. 3.
23.3. Zeměpis - dle osnovy zeměpisného sešitu Z Wikipedie - dopsat kraj Zlínský a MoravskoslezskýStejskalovádo 30. 4. (budou tak dokončeny všechny kraje ČR)
23.3.FyzikaNy-8FP4-a-8FP5Nývltovádo středy 1.4.
23.3.Nj1) Pečlivě, nejlépe barevně, si opravte všechna dosud zadaná cvičení. Chyby jsou naši pomocníci při učení, buďte opravdu pečliví, nedělejte vše najednou, nad svými chybičkami přemýšlejte. Správná řešení máte ve svých e-mailových schránkách. Pokud budete mít nějaký dotaz, napište mi.
2) Vypracujte do školního sešitu cvičení z učebnice. Datum a nadpis: +PUNKT 1, vždy pište i stranu a cvičení.
Na str. 43/ cv. 1 - poslech je v i-učebnici, ale teoreticky není potřeba. Do sešitu si přepište tabulku z části b) a doplňte údaje do tabulky. Pak o každé osobě napište vlastními slovy čtyři věty = část c).
Vypracujte ze str. 45/cv. 6 a) (napište jen slovo, které vydedukujete), můžete zkusit i pokus k 6b) a cv. 5 - to ale není povinné.
3) Vypracujte úkoly z pracovního listu. Pracovní list si uložte i vy, pojmenujte ho PŘÍJMENÍ_JMÉNO_31.3._SCHULSACHEN a pošlete na můj e-mail.
4) Zopakujte si slovíčka z celé 3. lekce, opakujte i se www.skolasnadhledem.cz.
5) Odpočiňte si u hudby 🙂 Zkuste najít, co znamená slovíčko OHRWURM 🙂Kf_SCHULSACHEN_E3_8.r.
Kfdo úterý 31.3.
23.3.AjZkontrolujte si maily- odeslán Grammar test + pokyny k vyplněníŽďst 25.3. do 12:00
22.3.AjPokyny ke STUDY3STUDY3-8.r Žďprůběžně dle pokynů
22.3.Zápis do sešitu:
Datum a nadpis Metternichovský absolutismus a české národní obrození
1) Udělejte si zápis podle učebnice, kapitola Habsburská monarchie a česká společnost..., str. 56 až 59 (Počátky průmyslové revoluce už ne, už máme). Podle mapky na str. 57 si také vypište, které národy žily v habsburské monarchii.
2) Máte-li staženou i-čebnici, pracujte s ní, tato kapitola je tam zpracována mnohem lépe, jasněji a záživněji. Jedná se o 4. kapitolu, České země na počátku převratných změn, str. 41 až 45. Podívejte se na jednotlivé části i na cvičení v pracovním sešitě.
3) Prosím pracujte, příští týden bude následovat práce, ke které budete toto učivo potřebovat.
4) Velká pochvala všem, kteří zaslali práce o průmyslové revoluci.
Kfdo pondělí 30.3.
22.3.AjPrvní známky do klasifikace za vypracovaný Moodle (termín do 19.3.) Chválím všechny, kteří vypracovali: Jedničky (úspěšnost do 90%): Jakub, Sebik, Natálka, Sabča, Mája. Zbytek nesplnili, takže bohužel pětky.Žď
22.3.ČjVětné členy v přístavkovém vztahu (uč. str. 91)
- zapsat poučku ze str. 92 + alespoň jeden příklad
-do domácího sešitu vypracuj 93/4
-stále si opakuj větné členy a druhy vět vedlejších
- v literatuře stále opakuj probrané literární pojmy
Stiborována po 30.3.
19.3.Sledujte prosím své e-mailové schránky, chodí vám do nich komentáře vašich prací. Děkuji všem, kteří pracují 🙂Kf
17.3.Nj1) Do školního sešitu:
Datum a jako nadpisy vždy číslo stránky a cvičení. Pište celé věty, zadání ne.
str. 40/cv. 11 a), b), c) - vždy alespoň čtyři věci z obrázku
str. 40/ cv. 12 - pište věty podle vzoru z rámečku vpravo
str. 40/13 - do "koše" doplňte člen ve správném tvaru.
str. 41/cv. 14, 15, 17 - věty podle vzoru, ke cv. 17 nepotřebujete nahrávku, doplňte věc podle obrázku.
str. 42/ cv. 19, 20a) - napište pouze slovo, které nepatří do řady
2) Úkoly v pracovním sešitě:
str. 40/ cv. 21
str. 41 a 42/ celý Wiederholungstest 3; pokud se vám nepodaří stáhnout i-učebnici, vynechte poslech
3) Úkoly si rozvrhněte, máte na ně týden, nedělejte vše úplně najednou.
4) Průběžně si opakujte všechna slovíčka, využívejte aplikaci a i-učebnici - pokud můžete.
5) Až uplyne doba na vypracování, pokusím se vložit správná řešení. PROSÍM, pracujte ale nejprve sami, pouhé opisování k naučení nestačí. Vím, že to není jednoduché, ale snažte se prosím.
Kfdo úterý 24.4.
17.3.AjMoodle - 8. ročník, Téma č. 9-At the doctor´s, cvičení 1-4Žďdo čt 19.3. do 22:00 hod
17.3.FyzikaNy-8FP2-a-8FP3Nývltovádo pondělí 23.3.
17. 3.CHEMIEVýznamné oxidy. Do sešitu na novou stránku zápis dle přiloženého souboru.
CH_2_Některé významné oxidy_8.B
Pudo pondělí 23. 3
17. 3.MaVýrazy číselné a výrazy s proměnnou. Opět do sešitu na novou stránku opsat nebo vytisknout a vyřešit zadané příklady podle přiloženého souboru.
M_2_Výrazy, hodnota výrazu_8.B
Pudo pondělí 23. 3.
17. 3.MaŘešení-výrazy číselné a výrazy s proměnnou.
M_2_Výrazy, hodnota výrazu_8.B_řešení
Pu
17. 3.AjPokyny k dalšímu procvičování zde: STUDY2
poslech zde: poslech
Žďdo 22.3. viz pokyny
16.3.1) Znovu si projděte kapitoly o Průmyslové revoluci ve světě i u nás. Vyberte si jednoho vynálezce, vynález, významného podnikatele nebo reformátora.
2) Na vybrané téma (vynález/vynálezce...) vypracujte referát: Pracujte ve Wordu, vkládejte obrázky, pohrajte si s úpravem, písmem... Uveďte alespoň dva zdroje informací a napište vlastní názor, hodnocení - alespoň 8 vět souvislého textu.
Soubor pojmenujte PŘÍJMENÍ_JMÉNO_23.3._PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE (příjmení a jméno každý svoje). Soubor mi pošlete ze svého e-mailu na můj mail kafkova@zsbcupice.cz
Dodržte prosím všechny body.
Kfdo pondělí 23.3.
16.3.1) Zápis do sešitu:
Datum a nadpis: PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČESKÝCH ZEMÍCH
Zápis z naší papírové učebnice ze str. 59 a 60 (podkapitoly Počátky prům. revoluce..., Sociální důsledky...)
Plus zápis z i-učebnice, str. 56 až 57: První fázeprůmyslové revoluce v českých zemích
2) Oba texty , hlavně v i-učebnici si řádně, nejlépe několikrát pročtěte, v i-učebnici proklikejte všechny odkazy, zkuste si udělat cvičení, klidně opakovaně. Sama se opraví. I tím se učíte.
Kfdo pondělí 23.3.
16.3.Dě, NjPokud budete mít chuť, můžete procvičovat všechna zadaná (i jiná) témata i s alfbook. cz Přístupový kód je UCIMESEDOMA. Cvičení se hned sama opraví.
Na ČT DÉČKO vám jen chviličku zaberou epizody z animovaného seriálu Dějiny udatného českého národa, vrátíte do mladších let
K procvičování Nj se může hodit umimenemecky.cz Sami si volíte cvičení, kontrola je okamžitá, počet odpovědí na den je omezen.
Hezký je seriál Nicos Weg od dw.com, má i titulky, cvičení, vysvětlení gramatiky a spoustu dalších cvičení
Můžete zkusit i seriál Extra auf Deutsch, zde odkaz na 1. díl
Kfdobrovolné - tipy
16.3.Dě, NjDě: Určitě si stáhněte i-učebnici od nakladatelství Nová škola. Je zdarma a moc fajn. Využívejte všechny možnosti, jsou tam i úkoly a pracovní sešit, ihned proběhne kontrola. Bližší info zde
Nj: Používejte aplikaci WordTrainer Fraus, stále procvičujte všechna slovíčka, nová i starší. Stáhněte si i-učebnici Deutsch mit Max neu+interaktiv 1, info zde
Používejte cvičení k našemu PS, zadávejte kódy z PS
Cvičení procházejte i opakovaně, důležité je upevňovat dosavadní učivo a nezapomínat.
Kfdůležité!
po celou dobu karantény
16.3.PřírodopisDoplň do sešitu (co je červeně - nepiš!) chybějící látku z těchto dvou témat: 1. Dýchání a 2. Rozvádění látek po těle. Na konci si projdi opakovací otázky na zkoušení. Podle uvedených stran si přečti látku z učebnice a doplň úkoly do pracovního sešitu.Beránek (v případě nutnosti: beranek@zsbcupice.cz)do pátku
27. 3. 2020
16.3.ČJNěkolikanásobné větné členy (str. 86)-do sešitu mluvnice zapsat poučky ze str. 87. Do dom. sešitu vypracovat na str. 90 cv.6a a na str. 91 cv.8.Stiborovádo po 23.3.
16.3.Ze - kraj Pardubický, Vysočina, Jihomoravský, OlomouckýZ Wikipedie - zápis do sešitu - dle osnovy zeměpisného sešitu Stejskalovákaranténa
14. 3.MaVýrazy číselné. Do školního sešitu na samostatnou stránku s označením č. 1 vypracovat zadané cvičení dle přiloženého souboru a př. 7/2 ze str.8, II. díl učebnice.
M_1_Pořadí početních výkonů_výrazy_8.B
Pudo 18. 3.
13.3.AjOnline procvičování k dané lekci: Unit 3Žď
13.3.fyzika FP1Do sešitu zapište číslo hodiny FP1 a datum 13.3. nadpis ZDROJE ELEKTRICKÉHO NAPĚTÍ
1) Přečíst uč. str. 133
2)Nakreslete si obrázek Voltova článku, tj obr. 2.44
Použijte pravítko, tužku a pastelky.
3) Opište tento zápis.
První článek el. napětí _ 19. stol. - Voltův článek
Ve skleněné nádobě je elektrolyt (=roztok kyseliny sírové)
Do elektrolytu jsou ponořeny kovové desky = elektrody. Měděná elektroda tvoří kladný pól a zinková elektroda tvoří záporný pól Voltova článku.
Mezi deskami je elektrické napětí
1 V.
Nývltovádo středy 18.3.
13. 3.CHEMIEKovy - shrnutí. Do sešitu na samostatnou stránku s označením č. 1 zapište zápis dle přiloženého souboru. CH_1_Kovy_zápis_8.BPudo 18. 3.
12.3.NjPracovní sešit: str. 38/11, 13 (pozor: po ist je 1. pád!), 14. str. 39/cv. 15 (napište vždy alespoň 4 věci), 17, 18, 19, zkuste i cv. 16 (poslech). Využije i-učebnici Fraus, nyní je zdarma.
Do slovníčku přepsat slovíčka z PS str. 43, druhý sloupec (od die Tastatur do die App). Učte se a opakujte si slovíčka celé 3. lekce - využijte aplikaci WordTrainer Fraus.
Kfdo pondělí 16.3.
12.3.DějepisNa pracovním listě Průmyslová revoluce udělejte úkoly č. 3 (Buržoazie x dělnictvo), 4 (Utopičtí socialisté), 5 (Životopisy Rothschild x Marx). Využijte internet, hlavně wikipedii. Nakladatelství NOÁ ŠKOLA zpřístupnilo zdarma i-učebnice, využijte je prosím jako doplňkový materiál - zde využijete kapitolu 7. První fáze průmyslové revoluce.Kfdo pondělí 16.3.
12.3.AjZkontroluj si zapsaná slovíčka 3A,B,C.Na samostatnou stránku do sešitu "Exercise" vypracuj podobné vyprávění jako v Uč 36/2. Vypiš co snídáš, oběduješ... (ke každému alespoň 3 věci) + 5 vět na popis svého stravování. Inspiruj se v popisech na této stránce. Nadpis bude "My daily food" PS 28/1,2 + vyber si jeden popis a připrav do sešitu "Exercise" písemný překlad. VŠECHNA PÍSEMNÁ CVIČENÍ BUDOU ŘÁDNĚ OZNAČENA DATEM A ČÍSLEM STRANY+CVIČENÍ. DODRŽUJ ŘÁDNOU ÚPRAVU!!! Všechna tato cvičení v sešitě "Exercise" nadepište jako: STUDY1. Vše vypracované vyfoť (popř naskenuj) a pošli do pondělí 16. 3. do12:00 na: zdarska@zsbcupice.cz ke kontrole!!!!Příklad zápisuŽďpondělí 16. 3.
AjŘešení pro STUDY2:Study2-řešení 8.rŽď
ANGLIČTINA - ONLINE PROCVIČOVÁNÍ
Project online k učebnici Project (stačí kliknout na svou učebnici a vybrat lekci)
helpforenglish české stránky k procvičování
gramatika
dále doporučuji procvičovat na webových stránkách ZSBCUPICE.CZ - v sekci pro žáky - angličtina - vyber příslušný ročník+ téma, procvič si klidně i témata z nižších ročníků