Preventivní kurz pro 5. B

Druhý zářijový týden se tradičně konal preventivní kurz pro  vybraný třídní kolektiv z I. stupně, tentokrát určený třídě V. B. K jeho uspořádání nám částečně dopomáhají  dotace z EU a finanční pomoc školy.

Celkem 15 žáků strávilo tři dny (od 9. do 11. září) v Březce, v kempu Prachovská osma.

Celý program byl zaměřen na to, aby se vztahy mezi žáky ve třídě zlepšily, děti se učily vzájemnému respektu a porozumění. Hry s různým zaměřením byly prokládány besedami. Nechyběly ani vycházky do přírody a poznávání Českého ráje.

Kolektiv dětí byl velmi společenský, kamarádský, vstřícný a veselý. Děti se zájmem plnily zadané úkoly a přispívaly i svými vlastními nápady. Celé tři dny tak uběhly jako voda a skutečně nikomu se nechtělo domů. Doufáme, že stejně pohodové budou i další preventivní kurzy, které v dalších letech taktéž plánujeme.

Nejlepší hlášky

„Půjdeme po červené nebo po žluté?.“ Odpověď: „Po červené, po žluté, po modré…“

„Vidím Sněžku.“  Ve skutečnosti byl vidět Ještěd.

„To jsem nevěděl, že je Ještěd takto malý.“  (Žák ukázal asi 4 cm.)

(Věra Nývltová, Blanka Pavlásková)

Vybrané části z textů páťáků:

Středa 9. 9.
Ráno v 7:50 jsem čekala se spolužáky na autobus. V autobuse jsme si povídali a hráli na tichou poštu. Když jsme přijeli do kempu, poděkovali jsme panu řidiči a šli se podívat na chatky. Paní učitelka nám rozdala plyšáky, aby nám večer nebylo smutno. Naše chatka se jmenuje Mravenčí věž a restaurace Prachovská osma. K obědu jsme měli zeleninovou polévku a jahodové knedlíky. Odpoledne jsme se vydali na krásnou vycházku na zříceninu Pařez. Cestou zpátky jsme hráli „šátkovanou“. K večeři bylo pečené kuře s bramborem. Večer jsme hráli hry a šli jsme dlouho spát. (Markéta Snítilová)

Čtvrtek 10. 9.
Ráno po rozcvičce, jsme si hráli seznamovací hry, paměťové hry a na pískovém hřišti přehazovanou. K obědu byla bramboračka, bramborová kaše a uzené. Odpoledne nás čekal výlet do Prachovských skal. Viděl jsem horolezce a krásné skály (Krakonoš, Žustecká věž, Prachovská jehla, Květová věž, Mravenčí věž) a také Ještěd, Trosky, Pannu a Babu. Šli jsme úzkou dírou po mnoha schodech. Koupil jsem si pamětní minci. Holky našly velikého hřiba. Jmenoval se Bob ŘízekVeliký I.
Naše chatka měla číslo 11. Nejvíc se mi líbilo hřiště a výborné jídlo.  Všichni doslali pamětní medaili. (Martin Hejcman)

Pátek 11. 9.
Ráno jsme nastoupili do altánku na rozcvičku. K snídani jsme si mohli vybrat: chleba, rohlíky, vánočku, křupínky, jogurt, džem, šunku, salám, sýr, banán, máslo, okurky a rajčata, k pití čaj, mléko a vodu. Pak jsme svlékli povlečení a na louce a v altánku jsme hráli hry (klubíčko, čokoboj, Bogo, bílé kameny, lištičky, Kraken…). K obědu jsme měli párkovou polévku, kuřecí řízek a brambory. Rozloučili jsme se a jeli domů. (Karolína Roubíková)